انواع فلاش تانک ها

انواع فلاش تانک ها

امروزه تصور یک سرویس بهداشتی بدون فلاش تانک غیر ممکن است و فلاش تانک یکی از اجزای اصلی یک سرویس بهداشتی محسوب می شود. در واقع فلاش تانک به عنوان یک مخزن پلاستیکی یا فلزی تعریف می شود که قابلیت زخیره آب را داشته و این آب را برای شست و شوی توالت استفاده می کند. فلاش تانک ها به طور کلی در دو نوع توکار و روکار عرضه می شود.

آشنایی با نحوه عملکرد فلاش تانک ها

نحوه عملکرد فلاش تانک به صورت کلی به این صورت است که آبی که در مخزن پلاستیکی یا فلزی ذخیره می شود هنگام استفاده و به محض فشردن کلید یا کشیدن اهرم، با فشار تخلیه می شود و به این ترتیب باعث از بین بردن آلودگی ها و شستشوی توالت به راحتی می گردد. اسفاده از فلاش تانک برای سرویس بهداشتی تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری های ناشی از آلودگی سرویس بهداشتی را کاهش می دهد.

جالب است بدانید که در قدیم فلاش تانک های تنوع زیادی نداشته و انتخاب ها بسیار محدود بود، اما طی گذر زمان درخواست ها برای استفاده از این وسیله بیشتر شد و مدل های بیشتری با طرح ها و رنگ بندی ها در خط تولید شرکت ها قرار گرفت.

فلاش تانک روکار

به طور کلی می توان این دسته از فلاش تانک ها قدیمی ترین و آشناترین مواردی دانست که به راحتی در بازار پیدا می شود. این مدل از فلاش تانک ها به صورت آزاد روی دیوار نصب می شود و کمی از فضای سرویس را اشغال می کند و سروصدای بیشتری هم تولید می کند.

این مدل از فلاش تانک ها قیمت کمتری هم نسبت به مدل های توکار دارند، بنابراین اگر دنبال فلاش تانک ارزان قیمت هستید این مدل ها می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

از طرف دیگر می توان انواع فلاش تانک های روکار  موجود در باز را از لحاظ تجهیزات سوا بر آن ها به چند دسته تقسیم کرد:

دکمه دار

این نوع از مخزن ها به عنوان ساده ترین و قدیمی ترین مدل شاخته می شوند که دارای یک دکمه برای تخلیه آب هستند. این دکمه به شکل مکانیکی عمل می کند و فشار دادن آن یا کشیدن آن، کلیه آب مخزن خارج می شود.

دو زمانه

این قابلیت در فلاش تانک ها به شما این اجازه را می دهد که تخلیه آب را به دو مرحله تقسیم کنید، در مرحله اول بخشی از آب موجود در مخزن را تخلیه و در مرحله دوم در صورت نیاز باقی مانده در مخزن را تخلیه کنید.

دو مخزنه

این مدل از فلاش تانک ها عملکرد مشابهی با مدل های دو زمانه دارند، با این تفاوت که دارای دو مخزن جداگانه با ورودی آب جداگانه هستند که معمولا مخزن اولیه کوچک تر هستند، همچنین در صورت نیاز کاربر می تواند محتویات مخزن دم را تخلیه کند. لازم به ذکر است که با استفاده از این مدل فلاش تانک ها می توانید 50 تا 70 درصد در مصرف اب صرفه جویی کنید.

انواع فلاش تانک ها

آنتی باکتریال

این تجهیزات همانند فاش تانک های معمولی هستند و عملکرد آن ها مشابه است، با این تفاوت که در این مدل های از تجهیزات آنتی باکتریال که مانع از رشد باکتری و آلودگی در محیط سرویس بهداشتی می شود و طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به مدل های معمولی دارد.

اتومات یا خودکار

این مدل همانطور که از اسمش پیداست تخلیه آب را پس از خروج فرد یا باز شدن درب سرویس بهداشتی بدون دخالت دست و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می دهد. این فلاش تانک ها مناسب برای فضای عمومی برای جلوگیری از شیوع انواع ویروس ها می باشد.

فلاش تانک توکار

اگر به سرویس بهداشتی های امروزی و مدرن نگاه کنیم، می بینیم که اکثرا از فلاش تانک های توکار یا فلاش تانک های مخفی استفاده کردند. این مدل از فلاش تانک ها استفاده خوبی برای سرویس بهداشتی های کوچک دارد و بر خلاف تصور می تواند حتی بهتر از فلاش تانک های روکار باشد. فلاش تانک های توکار علاوه بر کاربرد زیاد، زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی می دهد.

انواع فلاش تانک ها

← پیشنهاد مطالعه : انواع شیر های روشویی

 

نصب این مدل فلاش تانک ها باید ثبل از کاشی کاری سرویس انجام شود و یک ضخامت 8 سانتی را در داخل دیوار اشغال میکند. لوله تخلیه فضلاب باید در داخل دیوار قرار بگیرد و هر نوع خرابی در این فلاش تانک ها از دریچه پشت کلید قابل تعمیر است و نیازی به خرابی سرویس ندارد. فلاش تانک های توکار همه از دسته فلاش تانک های دو زمانه است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این فلاش تانک ها هم برای توالت های زمینی یا ایرانی استفاده می شود و هم برای توالت های فرنگی. تفاوت این دو طرح در این است که فلاش تانک های توکار که برای توالت های فرنگی استفاده می شود، دارای یک سازه فلزی برای تحمل وزن بالا است اما برای توالت زمینی یا ایرانی اینطور نیست.

مزایای فلاش تانک توکار

  • استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی
  • سروصدای کمتر
  • رعایت بهداشت بیشتر

 

شما می توانید انواع فلاش تانک های روکار و توکار را از فروشگاه اینترنتی ساختمانک، با بهترین کیفیت و قیمت برای سرویس بهداشتی خود تهیه کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *